ראשי / מה חדש / טיפולי שיניים לקשישים סיעודיים

טיפולי שיניים לקשישים סיעודיים

טיפולי שיניים לקשישים סיעודיים

אין ספק שכאשר מדובר על טיפולי שיניים לקשישים ובפרט לקשישים סיעודיים, מדובר על עניין מורכב ואפילו קצת מסובך. על מנת לצאת מהמוסד הטיפולי, יש צורך בלוגיסטיקה שאיננה פשוטה וכמו כן, יש גם להתחשב בתרופות הרבות שהקשישים צורכים. כל אלה עשויים להפוך את הביקורים אצל רופא השיניים לחתיכת אתגר.

אז איך בכל זאת אפשר לצלוח את האתגר בהצלחה? נדבר על כך בכתבה הבאה.
הכתבה בשיתוף עם בית אור רשת בתי אבות סיעודיים.

זמן קריאה כ-3 דקות    פורסם לראשונה 14/03/2024

כמה מילים על היכרות עם ההיסטוריה הרפואית של הקשיש הסיעודי

יש להכיר לעומק את ההיסטוריה הרפואית ובהתאם לבצע התאמות טיפוליות עבור הקשיש הסיעודי.  חשוב מאוד להתמקד במחלות שיכולות לסבך את הטיפולים הדנטליים שעליו לעבור וכמו כן יש גם לשים דגש על תסמינים בריאותיים הקשורים להפרעות קרישה, ללחץ דם ולמחלות אוטואימוניות. כמו כן, במידה והקשיש הסיעודי סובל ממחלת הסוכרת, יש להימנע מטיפול השתלת שיניים.

כמה מילים על בחירת חומרי ההרדמה המתאימים ביותר

יש להתאים את חומרי ההרדמה לתרופות שהקשיש הסיעודי נוטל. כאשר תבוצע ההתאמה הנכונה, יהיה אפשר למנוע המון תופעות לוואי בלתי רצויות. אגב, מה שקורה בפועל הוא שהמון קשישים נוטלים מספר גבוה של תרופות באופן קבוע ועל כן רק הרדמה מקומית שתהיה איכותיות עם החומרים הטובים ביותר, תאפשר לערוך את טיפולי השיניים ללא חשש מאינטראקציות בין תרופתיות. אגב, חשוב לציין שגם יש לבדוק שהחומרים המאלחשים בהם משתמשים, הם אכן טובים ואינם פוגעים בספיגת הוויטמינים שנוטל הקשיש הסיעודי.

פלטות שיניים מתקדמות

אין ספק שבשנים האחרונות אפשר לראות שהשתלות שיניים הפכו לטרנד פופולארי, אבל הן לא מתאימות לכל קשיש סיעודי ועל כן יש גם את הפלטות המוכרות והוותיקות. יש העדפה לפלטות השיניים, כי הקשישים רגילים אליהן וכמו כן העלות שלהן נמוכה משמעותית מעלות של טיפולי השתלת שיניים. במידה והקשיש הסיעודי צלול, אפשר לבדוק איתו מה הוא מעדיף. האם בכל זאת השתלות שיניים או פלטות. כמו כן, יש גם לבחון לעומק את המצב הסיעודי שלו ולראות שאכן הוא יאפשר את הצלחת הטיפול וזאת במידה והטיפול הנבחר הוא השתלות שיניים.

שימוש במעבדות דנטליות ניידות

סביר להניח שהקשישים ובפרט הקשישים הסיעודיים, יתקשו להגיע לטיפולי השיניים ועל כן, יש המון מוסדות סיעודיים שבוחרים להיעזר בשירותים של מעבדות דנטליות ניידות. במסגרת השירות, הקשישים זוכים לקבל את טיפול השיניים הנדרש עבורם. אגב, למרות שמדובר על עלויות גבוהות, אין ספק שיש מקרים בהם אין מנוס משימוש במעבדות דנטליות ניידות. על כן, טוב מאוד שהשירות קיים.

לנצל את הפגישות הטיפוליות

יש להסביר את החשיבות הרבה שיש בשמירה על בריאות הפה. הרי זה ידוע שזיהום דנטלי עשוי לגרום לכל מיני בעיות לבביות ולכן, אם יוקנו לקשישים הרגלים דנטליים מתאימים, הרי שיהיה אפשר לשמור כמו שצריך על בריאות הפה ולהימנע מבעיות רפואיות שונות עקב שמירה לא נכונה על השיניים.

מעוניינים בייעוץ ראשוני והכוונה?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

whatsapp