ראשי / מה חדש / איך לטפל בנחירות באמצעות טיפולי שיניים?

איך לטפל בנחירות באמצעות טיפולי שיניים?

פוסט של בלוג - 1

בדרך כלל, כשחושבים על רופא שיניים חושבים על השיניים, אבל טיפולים בשיניים הם רק חלק מהנושאים בהם מטפלים הרופאים הדנטליים. אחרי הכול, בריאות הפה עוסקת גם בחניכיים, בלסתות ובמנשך. מומחיות זו בתחום בריאות הפה מאפשרת לרופאי שיניים מסוימים לספק הקלה למטופלים, ילדים ומבוגרים, הסובלים מנחירות ומדום שינה בשינה.

ידוע כי הפלסטיקאי מבצע ניתוחי אף (במיוחד כאשר הליך לפיסול אף לא יכול לפתוח את דרכי הנשימה), כדי לטפל גם בנחירות! אבל ידעתם שלפעמים דווקא רופא השיניים יכול לבוא לעזרתכם?

זמן קריאה כ-4 דקות    פורסם לראשונה 14/03/2024

מהו דום נשימה חסימתי בשינה – OSA (Obstructive Sleep Apnea)?

במהלך השינה נרגעים כל השרירים בגוף. שרירי הגרון נרגעים גם הם אבל לא חוסמים את דרכי הנשימה. אנשים עם דום נשימה חסימתי חווים חסימה זמנית או מצומצמת של דרכי הנשימה במהלך השינה. מצב זה מונע את מעבר החמצן דרך דרכי הנשימה אל הריאות. כאשר זה קורה, חלה ירידה ברמות החמצן בגוף ואנשים מתעוררים לזמנים קצרים במהלך הלילה.

במילים אחרות, אם יש לכם דום נשימה בשינה, המשמעות היא שהנשימה שלכם מפסיקה ומתחילה לסירוגין, מספר פעמים בכול לילה. זה משפיע לרעה על איכות השינה שלכם ובסופו של דבר אתם מרגישים ישנוניים ועצבניים במהלך היום.

דום נשימה בשינה מותיר אתכם לא רק מותשים לאחר שנת לילה, אלא ללא טיפול הוא עלול גם לגרום לבעיות בריאותיות קשות וארוכות טווח. הפסקות נשימה בשינה גורמות לירידה ברמות החמצן בדם, מה שמוביל ללחץ דם מוגבר וללחץ על מערכת הלב וכלי הדם. עם הזמן, זה מגביר את הסיכון לשבץ מוחי ולאי ספיקת לב. שינה באיכות ירודה יכולה להשפיע גם על רמות הלחץ הנפשי ותפקוד המוח.

טיפול בנחירות ובדום נשימה בשינה

נחירות הן לא תמיד סימן לדום נשימה בשינה. עם זאת, זה יכול להיות הסימן הראשון לדום נשימה בשינה. רופא השיניים יכול להציע לכם טיפולים מותאמים לחומרת הנחירות שלכם.

כדי לקבוע את הטיפול המתאים ביותר למצב הספציפי שלכם, יהיה עליכם לעבור אבחון שינה, שיאפשר לרופא השיניים שלכם לקבוע לכם תוכנית טיפולית אופטימלית עבורכם.

רופא השיניים עובד במקביל עם רופאים בתחומים אחרים, כדי להבטיח שסוג הטיפול שיספק לכם אכן ישיג את התוצאות הדרושות. לדוגמה, רופא השיניים נוטה להתייעץ עם רופא המשפחה, כי לתרופות שמטופלים נוטלים עשויה להיות השפעה על ההתכווצות וההרפיה של דרכי הנשימה והשרירים.

אם יש לכם דום נשימה בשינה ואתם נוטלים תרופות להרפיית שרירים, יתכן שהן לא טובות לכם, כי הן מרפות את השרירים המעורבים בתהליך הנשימה, ועלולות להחמיר את דום הנשימה בשינה.

דרכים לטיפול בדום נשימה בשינה

סדים לקידום הלסת התחתונה – CPAP (Mandibular advancement splints)

התקני שיניים אלה מתאימים למטופלים עם דום נשימה קל עד בינוני. אם רופא השיניים ימליץ על שימוש בסד זה, הוא יכין עבורכם סד מותאם אישית. הסד נראה כמו מגן פה ומשתמשים בו בזמן השינה. הסד משנה את מיקום הלסת באופן שמונע את סגירת דרכי הנשימה.  

אם יש לכם מצב חמור יותר של דום נשימה בשינה, הסד הרגיל בדרך כלל לא יעבוד. במקרה זה אתם צריכים מכשיר CPAP או עמודCPAP , שיוצרים לחץ חיובי מתמשך על דרכי הנשימה. מכשירים אלה משתמשים בהתקן לאף או במסכה וצינור, כדי לספק למטופלים לחץ אוויר יציב וקבוע.

מכשיר CPAP נחשב לאפשרות טיפולית לא ניתוחית טובה מאוד לדום נשימה חסימתי בשינה, כי הוא יכול להפחית את הנחירות, ולהפחית את לחץ הדם, את בעיות הלב ואת הישנוניות בשעות היום.

מעוניינים בייעוץ ראשוני והכוונה?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

whatsapp